سین لانژ

خاص باش و رویاتو بپوش

سین لانژ

خاص باش و رویاتو بپوش

سمانه هستم 32 سالمه یه فروردینی پر انرژی و عاشق هنر و سفر
از بچگی دنبال یاد گرفتن هنرهای مختلف بودم مثلا گیتار ، نقاشی ، سفالگری ، قالیبافی ، شمع سازی، طراحی لباس، خیاطی ، الگوسازی ، جواهردوزی ،روبان دوزی و......
در حال حاضر به صورت جدی روی طراحی لباس فعالیت می کنم و یه مزون کوچیک هم دارم
هدفم از اینکه وبلاگ زدم آموزش چیزهایی هست که بلد هستم ، امیدوارم بتونم به دوستان علاقه مندم کمکی کنم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مود برد و کاربرد آن در طراحی لباس

سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۹ ق.ظ

در صنعت مد دنیا زمانی که برندی می خواد کالکشن بزنه ابتدا یه موضوع یا کانسپت رو انتخاب می کنه بعد از اون تخته یا حتی گاهی اوقات سوله و اتاقی رو به این اختصاص می ده که هر آنچه از موضوع الهام گرفته شده درونش جمع بشه از عکسها گرفته تا قطعاتی که مرتبط به موضضوع هست ، به این تخته مود برد گفته میشه و در طراحی لباس بسیار کاربردی هست و از مقدمات خلاقیت در طراحی محسوب میشه در زیر کامل درباره مود برد توضیح داده شده


مود برد چیست:


mood board معمولا ترکیبی از تصاویر، فونت ها، رنگ ها و ظواهر است که سبک پروژه را شرح می دهد. ابزاری است برای معماران و طراحان تا درباره یک سبک به توافق برسند. تخته های فکر در اشکال زیادی وجود دارند و حتی ممکن است بسته به صنعتی که در آن فعالیت می کنید چیز متفاوتی نامیده شود. من دیده ام تخته های فکر در فشن، فیلم سازی، عکاسی، برندینگ، طراحی وب، برنامه ریزی برای ازدواج، دکوراسیون داخلی و … کاربرد دارد. همه آنها روش های مختلفی برای ظاهر ساختن گرافیکشان دارند. بعضی از نکات کلیدی که باید در نظر گرفت عبارت است از: طرح، اندازه و شکل، رنگ، تایپو گرافی و ظاهر.
تخته فکر یا mood board ابزاری است که به طراحان کمک می کند ایده خوبی برای آنچه مشتریان به دنبال آن هستند به دست آورند. به طور اساسی mood board ها کلاژی از مواردی مانند عکس ها، طرح ها، نمونه پارچه و نمونه رنگ هستند. این تخته ها می تواند واقعی یا مجازی باشد. طراحان متفاوت بسیاری مثل طراحان فشن و طراحان داخلی می توانند از mood board استفاده کنند.


تخته دکوراسیون اغلب شامل بریده های مجله های مبلمان است که الهام بخش ایده طراحی است. همچنین طرح ها و نقشه اشکوب در این تخته گنجانده شده است. همچنین تراشه های رنگ و سایر نمونه های رنگ در تخته دکوراسیون برجسته می شوند. مشتری می تواند تخته فکر را ببیند و تصمیم بگیرد آیا ایده اصلی طراحی را که تخته نشان می دهد دوست دارد یا نه.


تخته فکر فشن به عنوان موضوع اصلی تخته، معمولا طرح هایی از پوشاک را در خود دارد. همچنین ممکن است تخته های فشن بریده های مجله یا طرح های الهام بخش دیگر برای طراحان مثل تصاویر امواج اقیانوس برای طراحی یک لباس شب ابریشم آبی را داشته باشد. جزئیات تزئین و کار با روبان هم می تواند در تخته فشن باشد.
تخته های فکر روشی عالی برای طراحان است تا برداشت خود درباره یک موضوع را نشان دهند. برای مثال، اگر یک مشتری آقا یا خانم به طراح بگوید که یک چیز راحتی یا زرق و برق دار و نمایشی می خواهد این سلایق و احساسات می توانند به روش های متفاوت بسیاری ساخته شود. با قرار دادن ایده ها در یک تخته فکر، طراحان می توانند مطمئن شوند مشتری این ایده ها را دوست دارد. لازم نیست یک طراح حرفه ای باشید تا یک تخته بسازید. ممکن است تخته فکرخودتان را بسازید و همان طور که پیش می روید به تمایلات و سلایق خودتان دست پیدا کنید.


شما می توانید تخته شخصی خودتان را با یک دسته مجله شروع کنید. فقط صفحه مورد نظر را از مجله جدا کنید و هر چیزی را که به نحوی روی شما تاثیرگذار است ببرید. برای انتخاب هایتان دلیل و منطق نیاورید، اما رنگ ها، اشکال، کلمات و تصاویری را انتخاب کنید که احساس شما به سمت آنها کشیده می شود. شما می توانید تخته موضوعی مثل “آنچه می خواهم در زندگی شبیه به آن باشم” یا “ایده های شغلی برای من” یا “چه طور می خواهم اتاق نوزاد را بچینم” درست کنید. هر چیزی می شود؛ ساختن تخته مخصوص خودتان به یادگیری بیشتر شما درباره ی خودتان و سبک خودتان کمک می کند.
می خواهم یک اعتراف کوچک بکنم: شاید من درست کردن تخته فکر را کمی بیشتر از طراحی دوست داشته باشم و تعجبی نیست که  Pinterest  یکی از ابزارهای موردعلاقه من باشد. فکر می کنم این از علاقه من به دسته بندی کردن چیزها سرچشمه بگیرد.


ساخت یک نمایش تصویری از یک برند جدید، یک فیلم یا گرایش ایده آل بعدی به فشن، هیجان انگیز و بخش اساسی هر پروژه است چرا که بدون یک تخته فکر، شما و تیمتان و مشتریان شما نمی توانند سبک/ سلیقه/ موضوع و… را ثابت کنند.

  • سمانه قندچی

moodboard

تخته فکر

ذهن خلاق

مود برذ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی